fbpx
+
לרגל המצב וההנחיות הממשלתיות, אנו נאצלים לבטל את כל אירועי פסטיבל ירושלים לאומנויות 2020. יש בנו אמונה ותקווה לקיים את הפסטיבל בהמשך, כשכולנו נחזור לימים שקטים ולשגרת עבודה. תודה לכל הרוכשים, המתעניינים והתומכים.
לימים שקטים יותר,
צוות הפסטיבל

ג'רוזלמושיין – מחול וקולנוע נפגשים על המסך

25/03
כט' אדר

20:30

ז'ראר בכר - אולם ליאו מודל

ג'רוזלמושיין – מחול וקולנוע נפגשים על המסך

מחול וקולנוע נפגשים על המסך. ערב סרטים קצרים המשלבים בין המדיום הקולנועי למדיום המחולי.
מבחר סרטי וידאו וידאנס חדשים ממיטב היוצרים מתחום המחול והקולנוע

במהלך הערב יוקרנו:

  1. אימא אדמה, תום גולדשטיין, אורך: 5:18 דק׳. 2016.
  2. אסתר דגנית צימרמן, ליפול למעלה, אורך:03:37 דק׳. 2019.
  3. מוריה מתתיהו ואליה קאהן, יחידה נפרדת,אורך: 08:38 דק׳. 2018.
  4. הדס נוימן,  תוכיחי, 15 דק'. 2018.
  5. ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, חוליות, אורך: 10:44 דק'. 2018.
  6. דריה אפרת, מדיטציה בטריפטיך, אורך, 6 דק'. 2016.
  7. תמרה דגן, אנטוניו סבויה, שרה פטרנסי, דלתא טריאנגולי, אורך: 5 דק'. 2018.
  8. ידידה אנקרי והגר משולם, מתפרקים לחלקים, אורך: 04:31 דק׳. 2019.
  9. סירת הים, הדר אלפסי, אורך: 02:44. 2019.

סה״כ רצועת הקרנה – 60.12 דק׳

 עבודות שיוקרנו בלופ בכניסה לאולם:
חמרה, רתם שמואלי, אורך: 05:35
ארנב, ענת מוס ורני גולדשטיין, אורך: 00:30
ליה שזזה, קורל אוקסמן, אורך:00:25

סה״כ 5.9 דק׳ – לופ

 

רצועת ההקרנה

אימא אדמה
מונכרום של חיים והבית של אימא אדמה עומד חזק ויציב מלא נפח של חיים. אישה בהתמודדות פוגשת את האושר הקטן שלה.

יחידה נפרדת
זהו סיפור החיים הנצחי אליו דנה עצמה האנושות; אנו מגדירים ללא הרף, מבדילים ומסמנים גבולות וטריטוריות, ומיד יראים מפני כל מה שמעבר לקו שזה עתה חרטנו, כסכנה שהמלחמה בה נכפתה עלינו, גוזרת עלינו בידוד תמידי הגבולות, הפכו להווייתינו, הצטמצמנו לכדי קו התוחם צורה. איילה מנסה להוכיח לכל מי שהיא יכולה שהיא רקדנית אמיתית, אך נכשלת שוב ושוב. רק ממעמקי הכישלון, תחת השמש היוקדת של היומיום, שוק מחנה יהודה שבירושלים המתעורר סביבה, מזכיר לה  שיש לה משהו אחר להציע.

חוליות
שרשרת אירועים אבולוציוניים מובילה לרגע מדומיין אחד על החוף. יד, מניפה, רגל ומטקה, סנפיר ומשוט, גלגל הצלה. כמו משחק הרכבה מחוכם הים בוחן את האובייקטים, תר אחר אפשרויות של קיום ומשלח אותן אל החול. אם אבולוציה היא שרשרת טעויות גנטיות ביצורים חיים לאורך הדורות: איזה מין טעות אנחנו? ״Delta Trianguli” בוחן את הפרספקטיבה הנבנית בחלל אורבני משתנה ואת השפעתה על  הצופה ,הפרפורמר, הפריים ולהיפך.

Fallen a part
היצירה מתעסקת בתלות שבתוך קשר זוגי, דפוסי התנהגות חוזרים ומעגליות שלפעמים קשה לצאת ממנה. היצירה ערוכה בקאטים כדימוי לערבוב המסחרר שמתרחש לנו בחיים, ובקצב מהיר. מראה חתיכות של תנועה, חתיכות של חיים. התנועה ביצירה היא מעין שיחה, לפעמים מקשיבים, לפעמים עולים אחד על השני, לפעמים צועקים ולפעמים פשוט שותקים.

סירת הים
הפרויקט בוחן את אפשרויות הנייר כמרחב ליצירה ודמיון. הנייר אשר תחייתו בקבלת צורה ממשית כמשמש למעבר בין מדיומים. מיצג אשר חוקר את תנועת הגוף המושפעת משימוש באומנות קיפול הנייר (אוריגמי) ובייצוגו במרחב האישי והציבורי.

 

עבודות שירוצו בלופ

ב׳חמרה׳ נוצר טקס חדש. המשתתפים בטקס לובשים בגדים בצבעי חאקי ואפור וסוחבים על כתפם כד חרס, בכדים אלו יש חור שלא מאפשר למלא אותם במים או בכל חומר אחר. כמו הכדים, כך גם הטקס עצמו, חסר תכלית, הוא מתחיל בצעידה ונראה עם מטרה ברורה אך עם הזמן ניתן לראות שפעולות המשתתפים תמוהות וחסרות מטרה.

היצירה "ארנב" נעשתה בחלל שנוצר על ידי האומנית גיל גולדסמית. גיל הזמינה אותנו לבוא וליצור בחלל שלה, והעבודה נעשתה מתוך משחק ואילתור במקום.

אנימציית פיקסלציה: חיבור תמונות סטילס שהצופה קורא כרצף תנועתי. למעשה העבודה התהוותה לחלוטין במקרה, כחלק מיום צילומים שלאחריו חשבתי שאפשר ליצור מהם עוד. המתועדת, ליה עמית, מורה מנוסה ליוגה אינגרטיבית, אימפרוביזציה וחוקרת תנועה חופשית. מחזיקה מרחבי תנועה חופשית מודעת בתהליכים קבוצתיים. שזזה הוא שם למרחב התנועה המשחקי בו ליה יוצרת ומייצרת.

כניסה חופשית

אוצרות: דפנה מירו, שלי רנן-קוריס

תמונה – מתוך FALLING UP של אסתר דגנית צימרמן

כניסה חופשית

רכישת כרטיסים

מופעים דומים

חזרה לתוכניה
שינוי גודל גופנים
ניגודיות