בכורות בפסטיבל
שלוש בכורות של יוצרים ויוצרות ירושלמים שמביאים את נקודות המבט והשפות הכוריאוגרפיות הייחודיות להם.ן
*
תוהו
חקירה בימתית של תנועות מחאה ותוכחה בהשראת "הזמנים האלה" וקסבייה לה רואה.
שרון שגיא – יוצרת ורקדנית פלמנקו מהשורה הראשונה בישראל, מור שני – אחד הכוריאוגרפים המובילים בדורינו. היוצרים נפגשו בסטודיו כדי לנסות לתת אוויר וגוף לגרנדיוזיות המובסת-מנצחת-חליפות השולטת בחיינו בזמן האחרון.
באמצעות המיומנויות של שניהם הם מבקשים להשתמש באלגנטיות, בהיסטריה ובנטייה הטבעית לפאתוס בימתי המאפיינת את המחולות העכשוויים ואת הפלמנקו כדי לנסח תגובה לאופק המהבהב מולנו, המבטיח ומאכזב במידה שווה.
*
כִּי בְּמַגְלִי/אייל עוגן ואמיתי אריכא
צעד תימני קטן לאנושות
למורשת התימנית יש תבלין מיוחד, חזק ובלתי ניתן לחיקוי. דווקא בגלל האותנטיות הרדיקלית שלו – הוא מתקשה לשרוד ולבוא לידי ביטוי בקצב המערבי בישראל של המאה ה-21.
חבורת תימנים שורשית עם זכרונות עתיקים וכלים חדשים החליטה להתיך עבר ועתיד, לשיר ולרקוד את התימניות הישנה כאן ועכשיו. מְזַאלַם.
*
ההיסטוריה של מגבלות התנועה
כיצד התפתחה התנועה החיצונית של האדם? כלומר כיצד התפתח השימוש של האדם באפשרות נוספת מלבד גופו
כדי לנוע בעצמו.
החמור והסוס היו החיות הראשונות שבויתו לשם רכיבה – 4000 לפנה״ס
שימוש במרכבה נמשכת על ידי שוורים – 3100 לפנה״ס
מרכבה לשימוש מלחמתי – 2700 לפנה״ס
מכונית – 1885
אופניים – 1818
כיסא גלגלים – תיעוד ראשון על גבי לוח אבן, סין, ,525 דגם בסיסי
ציור של המלך פיליפ השני מספרד, ,1595 כיסא עם 4 גלגלים שווים
כיסא בהנעה עצמית, דוושות על הגלגל הקידמי, 1655
כיסא של שני גלגלים גדולים מאחור וגלגל אחד קטן מלפנים, ,1783 באת׳, אנגליה
ידיות דחיפה אחוריות, 1869
חישוקים לדחיפה עצמית, 1881
כיסא גלגלים ממונע, .1916
כיסא גלגלים מתקפל, קל משקל, ייצור תעשייתי – 1933